Tak wiem, mamy już marzec ale ze względu, iż na Maderze byliśmy w lutym taki również temat posta.

Trzy tygodnie temu i ja zastanawiałam się co spakować na wakacje w lutym. Przyznam gdy za oknem śnieg a my biegamy w ciepłych kurtkach, nie łatwo jest nagle spakować walizkę gdy wybieramy się w cieplejsze regiony.
Nie łatwo przestawić się, że za kilka dni za oknem będziemy mieli  +18 stopni Celsjusza.  My założyliśmy, że pogoda będzie taka jak w czerwcu nad naszym Polskim morzem. I to był błąd – spakowaliśmy za dużo ciepłych rzeczy, potem brakowało nam czegoś lżejszego. A w takim razie co powinniśmy spakować? Jedna para długich spodni – pewnie w nich polecimy i wrócimy, na miejscu raczej nie będą nam potrzebne. Chyba, że na wieczorne spacery. Jedna para dresów też się przyda gdy mamy w planach chodzenie po górach oraz levadach.
Jakie zabrać buty? Na pewno adidasy – nie tylko do chodzenia po górach ale i po mieście, gdy wszędzie jest pod górkę albo z górki. Wygodniej będzie się szło w sportowych butach niż w klapkach czy sandałach. Klapki i sandałki mogą przydać się na spacery po hotelowym ogrodzie, na basen lub na spacer Mariną w Funchal. Krótkich spodenek, polecam co najmniej dwie pary bo sama wzięłam jedne i chodziłam cały czas w tych samych. Kilka koszulek, jedna cieplejsza bluza na wieczór, lekka kurtka najlepiej przeciwdeszczowa, dla kobiet lubiących sukienki jedna moim zdaniem wystarczy. Madera nie należy do miejsc do których jedziemy by posiedzieć na plaży czy w restauracji. Wakacje na Maderze to raczej aktywne wakacje, pełne wędrówek. Lekka piżama jest również przydatna chodź w naszym hotelu kaloryfery odkręcone były na 5 jak widać u nich zima w pełni 😛 Co do ręczników, my zabraliśmy jeden, hotelowe również były więc nasz był zbędny. Kostium kąpielowy też można zabrać – ja wykorzystałam go w
hotelowym basenie, ponieważ nasze zejście do oceanu było dość strome i kamieniste więc kąpiel była ciężka bez butów do pływania. Mimo, że nie pływałam i tak cała byłam mokra, fale Oceanu są dość mocne, potrafią nawet wywrócić. Okulary przeciwsłoneczne obowiązkowo!

Tak mniej więcej wyglądały nasze bagaże główne. Jeżeli lecimy we dwie osoby lepiej mieć dwie mniejsze walizki. Najlepiej spakować się po połowie do obu z nich, ponieważ gdyby jeden z naszych bagaży zaginął
ędziemy mieli chodź trochę ubrań a nie tylko to w czym lecieliśmy 😀
Co do bagażu podręcznego, wszelkie sprzęty elektroniczne zawsze zabieramy ze sobą tzn. aparat, telefon, tablet, sprzęty medyczne i wszelkie ładowarki, mamy wtedy pewność, że nic się nie popsuje. Pamiętajmy o dokumentach! Karty pokładowe, dowody osobiste lub paszporty musicie mieć zawsze pod ręką! Przekąski czy kanapki zawsze się przydadzą podczas dłuższego lotu, tak samo jak książką, przewodnik bądź cokolwiek by nie nudzić się w samolocie.
Wszystkie cenne rzeczy też powinny znaleźć się w bagażu podręcznym, mamy wtedy pewność że nic się z nimi nie stanie. Pamiętajmy również, że wszystkie płynne rzeczy jakie chcemy włożyć do bagażu podręcznego muszą znajdować się w buteleczkach po 100 ml, maksymalnie w naszym bagażu może znaleźć się 1 litr
czyli 10 takich buteleczek, muszą znajdować się one w zamkniętym woreczku, wszelkie większe napoje kupimy w strefie bezcłowej lub w samolocie.
Pamiętajmy by nie pakować do niego ostrych przedmiotów ponieważ zostaną one nam zabrane.
Dla osób wrażliwych na promienie słoneczne polecam zabranie kremu z filtrem, bo niby to luty ale słońce nieźle grzeje.

Tak spakowani możemy śmiało ruszać w podróż.